CE UŞOR SE PREGĂTEŞTE MÂNCAREA DE POST!

De când am scris cartea ÎNDRĂZNESC SĂ TRĂIESC SĂNĂTOS pregătirea mâncării zilnice este o mare bucurie. Înainte eram foarte stresată ce să mai gătesc, mai ales când era vorba de pregătirea mâncării pentru copii. Acum ştiu ce să conţină o mâncare hrănitoare!

La gusturi e puţin de discutat.

Ne-am obişnuit cu anumite gusturi şi atunci când încercăm un gust nou nu ne place din prima. La mine nu e o problemă cu gusturile. Eu mănânc orice. Îmi plac atât de mult toate alimentele naturale pe care ni le-a lăsat Dumnezeu să ne hrănim, sunt atât de sănătoase şi hrănitoare, încât nu mai simt nevoia preparatelor şi semipreparatele din alimentară. Dar gusturile rămân în amintire şi de acolo mă luptă. Sunt în curs intensiv de învăţarea unor noi strategii de a rezista tentaţiilor culinare, mai ales acum în post.

Să găteşti de post e foarte simplu şi uşor! Desigur te poţi şi complica, dacă vrei să-ţi faci un moft, dar ca să te hrăneşti, când îţi este cu adevărat foame, e foarte simplu. Şi o ceapă zdrobită cu o mână de măsline şi o felie de pâine cât mai spre integrală te satură, te hrăneşte. În această combinaţie ai destule elemente nutritive, dar gustul (pervertit) îţi cere mâncăruri sofisticate, chiar şi 2-3 feluri. Stomacului însă nu-i trebuie cu adevărat prea multe.

Da! Ne-am învăţat să mâncăm mult şi în combinaţii grele! Ei, dar postul ne aduce la realitate şi ne mirăm cum putem mânca aşa de puţin. De ce? Ce se întâmplă? Pentru că nu mai e gustul „grozav de bun” al animalierelor, vedem că pofta se micşorează! Dar asta nu înseamnă că vegetalele nu ne hrănesc, nu sunt valoroase. Ba din contră!

Bun! Dar să revenim la prepararea mâncării de post! Vă spuneam că e foarte uşor să găteşti de post: câteva legume şi faci repede o ciorbiţă proaspătă, sănătoasă şi delicioasă. Dacă ai şi un aparat de făcut pâine în casă, pregătirea mâncării zilnice nu mai este o problemă. Eu acum mă aflu pe altă treaptă în stilul de alimentaţie, mă axez mai mult pe crudităţi, fierb sau coc doar ce nu se poate mănânca crud. Am scis detaliat în cartea mea, Îndrăznesc să trăiesc sănătos, cum procedez eu atunci când prepar mâncarea zilnică. Aici vă voi împărtăşi doar câteva idei.

Într-o alimentaţie sănătoasă un loc foarte important e nevoie să-l ocupe fructele, legumele şi verdeţurile proaspete. Mereu mă preocup şi mă îngrijesc că aceste alimente să fie mereu în casă. Şi astfel când venim de la lucru, cu o foame de lup, mâncăm câteva fructe sau facem repede o salată de crudităţi. Dacă nu mai avem răbdare până facem salata, ronţăim dintr-un morcov.

Mai demult eram stresată cu ce să servesc musafirii. Acum am ajuns la concluzia că un fruct sau o salată bună de legume e modul cel mai minunat de a-ţi omeni un oaspete. Mi-a trebuit curaj să adopt această gândire şi practică. Poate pare ciudat, dar în adâncul lor musafirii îţi mulţumesc pentru acel simplu măr dat din toată inima.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: